27 Ağustos 2016 Cumartesi

NBA 2K17 Size Curry'i Durdurmak İçin Gereken Araç-Gereç'i Vermek İstiyor



Golden State’li Stephen Curry, basketbol dünyasının eşi görülmemiş yeteneklerinden biri. Curry’nin şutları basketbol kortunun her bölgesinden hedefe tam isabet gidebiliyor. Hatta 3’lük çizgisinin ötesinden attığı şutlar bile. Curry geçen sezon o kadar iyiydi ki, NBA 2K16 için oyunsal anlamda bir tehdit oluşturuyordu.


Bu yıl Kevin Durant’in katılımıyla birlikte tam anlamıyla “Süper Takım”a dönüşen Warriors’ı savunmak için, 
NBA 2K oyun geliştiricileri,
oyunculardan eşzamanlı olarak gelen, oyun mekaniğini daha çok geliştirme isteklerini göz önünde bulundurup, oyunculara yardımcı olacak bir yol açmanın kararına vardılar. NBA 2K17, oyunculara tam anlamıyla, kortta her zamankinden daha fazla kontrol vermeye odaklandı. Haliyle oyunculara eklenen bu büyük yükü işler hale getirmek, büyük bir sorumluluk haline geldi.

CURRY MUAMMASI


Steph Curry, 2015-16 NBA sezonunda, potadan 8.5 metre uzaklık ile yarı saha uzaklığı arasından, yani potanın gerisinden yaklaşık 13.1 metrelik uzaklıkta attığı 3'lüklerde %51'in üzerinde başarı yakaladı. ESPN'e göre NBA'nın geri kalanı bu mesafeden %21'in altında bir başarı yüzdesi yakalamış durumda. (3'lük çizgisi potadan 8.3 metre uzaklıktadır.)

Bu performans o kadar inanılmazdı ki, NBA 2K16 gerçek bir basketbol simülasyonu iddiasıyla yola çıkmasına rağmen, istemeden bu durumu hesaba katamadılar. Oyunun ana yapımcılarından Rob Jones, geçen hafta yaptığımız röportaj'da, "Oyun geliştiricilerimiz, 3'lük çizgisinin gerisinden 'sadece belirli alanlardan gelecek atışların basket olması'nı sağlayacak şekilde bir mekanik tasarladılar." dedi. Haliyle bu durum Curry'nin 2K16'daki versiyonunun, sadece belli bölgelerde ölümcül olmasını sağlıyordu.

Ayrıca Jones "Curry ve Warriors takımı bu sene çılgınca şeyler yaptı ve biz bunlara hazır değildik. Bu yüzden ekip olarak, oyuncuların bu tarz şutlar atmasını istemediğimizden bu seneki oyunda bunu düzeltmek istiyoruz." dedi.

Buradaki asıl önemli olay, şu konuda emin olabiliriz ki, diğer hiç bir uzun mesafeli şutör, Curry'nin mesafesine yaklaşabilecek nitelikte değil. Hatta "Splash Brothers"ın bir diğer ismi olan Klay Thompson bile.

Jones "Curry bunu yapabilecek tek kişi." dedi ve devam etti: " 'Kimse gelmiyor, markaj yapan yapan yok, bir çembere alan yok. O halde siz bilirsiniz, ben atarım.' diyebilen bir oyuncu olduğu için, bu kişisel özelliğinden yararlanmadan bir değişiklik yapmak istemedik."

KONTROL GÜÇTÜR

Defans oynarken Curry ve Wariors'ı durdurmak zaten fazlasıyla zor. Şimdi rakipler Kevin Durant'a karşı da bir mücadele vermek durumunda kalacak. Bu yüzden bahse girerim ki NBA 2K17'nin online modunda en çok seçilecek takım Golden State Wariors olacak. Peki bu duruma karşı olarak neye başvurulacak?

Yapılacak stratejilerden bir tanesi oyunun yapay zekasına bağlı kalmak. Jones'un açıklamalarına göre NBA 2K17'de koçların ve oyuncuların yapay zekalarında çok fazla çalışma yapıldı. Bu sebepten ötürü koçların tercihleri, kortta ve yapılacak hamlelerde kişisel olacak; bu da oyuncuların, perde yardımı ya da boyalı alana yardım gibi belli başlı sebepler için bilinçli olarak belli bir bölgeye hareket etmesine olanak sağlayacak.

NBA 2K16'da New York Knicks ve San Antonio Spurs gibi takımlara özgü olan "Serbest hücum" sistemi, 2K17'de her takıma uygulanabilir hale getirilecek. Bu durum, gerçek hayattaki gibi oyuncuların, koçun sistemine göre hareket etmesine olanak sağlayacak. Ancak Warriors gibi güçlü takımları durdurmak için, ne yapmanız gerektiğini siz biliyorsanız, strateji menüsüne gidip kendinize uygun bir defansif set seçebileceksiniz.

Oyunu oynadığım süre zarfında gördüm ki, defansta pozisyon alma geliştirmeleride daha iyi hale gelmiş durumda. Jones blokların bu sene daha gerçekçi hale geldiğine dikkat çekmek istiyor. Ayrıca basketbol felsefesinin temellerinden biri olan "Yandan gelen yardım bloğu"da bu sene oyunda olacak. Bu da takım arkadaşlarınızın boyalı alandaki kolay bir basketi engellemek, koruması gereken adamları o an boş bırakıp boyalı alana yönelmesi anlamına geliyor. 

(Bu linkte kastedilen pozisyonu görebilirsiniz)

http://watch.nba.com/video/channels/tnt_overtime/2015/05/02/0041400167-sas-lac-play1.nba

Bir diğer büyük değişiklik ise top çalma departmanından geliyor. Top çalmak bu zamana kadar yapılmış tüm basketbol oyunlarda rastgele oluyordu fakat NBA 2K17'de bu konuda başarılı işler yapmak tamamen size bağlı olacak.

Jones "Eğer senin topla yaptığın hamlelerde topu korumadığını yakalarsam, gerekli tuşuna basıp topu senden uzaklaştıracağım." dedi ve bunu karşılıklı olarak oynadığımız oyunda gerçekten de yaptı. Bu durum paslar için de geçerli olacak. Geçen yıl oynadığımız oyunda hedefe atılan paslar ister istemez tam isabet şekilde hedefi buluyordu. Birlikte oynadığımız yarım saatlik NBA 2K17 oyununda boyalı alana atılan çoğu basın kesildiğini ve hatta havada kapıldığını gördüm. Kısacası paslarda, ribaundlarda ve top çalmalarda, topun daha gerçekçi olduğunu hissettim.

Çünkü oyun geliştiricileri bu sene dribbling ve top sürmede bir sürü geliştirme yaptıkları için, topu korumak fazlasıyla önemli olacak. Jones; Steph Curry ve Chris Paul gibi oyuncuların yapabildiği "kişiye has hazırlık dribblingleri"nin geliştirilme yapılması gereken alanlardan biri olduğuna dikkat çekti. Ayrıca "Bu hareketlerde oyuncuların animasyondan çıkmaları için belli başlı kaçış noktaları olacak fakat bu noktayı kaçırdığınız anda ya da noktanın neresi olduğunu anlayamadığınız durumda, tıkanıp kalacaksınız. Bu yıl tüm kişiye has driblling'leri yeniden tasarlama şansı bulacaksanız fakat 2K17, bire-bir oyunlarda analogla yaptığınız hareketlere göre göre size belli başlı cevaplar verecek." ifadesini kullandı.

Ayrıca şut çekerken de sağ analoğa daha çok dikkat etmeniz gerekecek. Oyun geliştiricileri, şut metresini 2K15'te getirmişlerdi ve geçen yıl oyuncular bu şut metrelerini ancak post şutlarında ya da normal şutlarda kullanıyorlardı. Artık bu durum turnikeler içinde geçerli olacak ve ek olarak hedefleme de topu bırakma zamanında etkili olacak. Atacağınız şut, ancak sağ analoğu düzgün bir şekilde geriye çekerseniz doğru bir şekilde havadaki yolunu izleyecek.

Jones ayrıca, oyun geliştirici stüdyonun, oyunda potaya doğru giderken, oraya gidene kadar nasıl kontrole sahip olması gerektiğini anlaması için, yaşayacakları zorlukların gerçek hayata uygun olmasını istediğini belirtti. İlk olarak turnike vari bir şey seçeceksiniz fakat istediğinizi tam olarak yapamayacağınızı anladığınız anda ya karşılaştığınız oyuncunun üstüne güçlü bir şekilde gidebilecek hareketi seçecekseniz ya da bir başka oyuncunun etrafında bunu yapacaksınız. 2K17'de sol analogla hareket etmek büyük fark yaratacak. Bu yüzden birebir temas illaki defansif bölgeden tek başına gelmek zorunda olmayacak.

Jones "Potaya bağlı yakınlığa göre defansif seviyeler olacak ki böyle bir durum hiçbir 2K oyunun bir parçası olmadı, kaldı ki 2K'nın anlayışına göre, benim için, eğer ben baskete yöneleceksem, ilk adımı her zaman defans atmıştır." dedi.

Elbette bir çok oyuncu kortta hızlanıp yavaşlamayı, defansın etrafında daireler çizmeyi deneyecek, Warriors'ın hızlı hücumlarda meyilli oldukları pull-up şutları, (pull-up: hava da sıçrayıp geri çekilerek atılan şut),  çabuk perdeler kurmaları ve harika bir şekilde top dolaştırmaları, bu oyun için mükemmel takım olduklarını gösteriyor. Ayrıca oyun geliştiricileri 2K17 için oyuncuların yorgunluk sistemleri ile ilgili düzenlemeler yapıyor ve bu gerçek hayatı yakalamak adına gidilmesi gereken durumun adresi.

Jones, gerçek atletlerin gücünü korumak adına gerektiğinde koştuklarını, gerektiğinde tamamen dinlendiklerini belirtti. "Yeteneklerini kullanmak için illaki her zaman gücünden feragat etmen gerekmiyor ve bu olay bizim NBA 2K17'de yorgunluğu nasıl düzenlememiz gerektiğini gösteren durumlardan biri." şeklinde ekledi. NBA 2K17'de getirilen yeni sistem, ellerini hızlı koşma tuşundan çekmeyen oyuncuları cezalandırmaya yönelik olacak çünkü böyle bir durum basketbolun gerçekçiliğini yansıtmıyor. Oyuncularınızın dinlenip nefes alabilmeleri için zaman zaman yedeklerinizi oyuna sokmanız gerekecek.

KENDİ YETENEĞİNE SAHİP OL

Bu seviyede bir kontrol belki bazı oyuncular için yıldırıcı olabilir ve NBA 2K hiçbir zaman oyunu öğretecek iyi bir kılavuza sahip olmadı. Oyun geliştiriciler NBA 2K17'de bu durumu düzeltmek için, 2KU adıyla öğretici bir mod tasarladılar ve bu mod ABD milli takımı basketbol koçu Mike Krzyzewski tarafından seslendirilecek. Jones detaylar hakkında henüz bir şey belirtmedi fakat "Sanırım açıklayıcı-uygulayıcı bir yaklaşım ele alacağız" diye belirtti.

Yine de oyunda başarılı olmanız, çoğunlukla sizin kontrol yeteneğinize bağlı olacak gibi duruyor ki zaten oyun geliştiricilerinin de istediği bu.

Jones; NBA 2K16'da oyuncuların, basit dostluk maçlarından çok, "tek başına kariyer modu" olarak oynanan MyCareer'ı daha çok oynadıklarını belirtti. Oyuncular genellikle kendi yarattığı atletleri kullanabildiği modlar olan MyPark ve 2K Pro-am gibi modlarda çok ama çok daha fazla zaman harcıyorlar.

Jones "Şunu söyleyebiliriz ki insanların aşina olduğu basketbol değişiyor." dedi ve ekledi: "Bu yüzden tüm bu kontrole sahip olmak -özellikle birebir oyuncuya kitlendiğim modlarda çok fazla zaman harcıyorsam- benim için çok ama çok önemli."

Bazı noktalarda, NBA 2K'yı online olan oynayan herkes, yarattığı oyuncuların özelliklerini artırmak adına onlara çok fazla zaman ayırıp, yeteneği yüksek oyunculara sahip olma derdinde. Bu yüzden oyun geliştiriciler şunu görüyor ki, oyunculara çok daha fazla kontrol vermek, analoglarda kimin daha yetenekli olduğunu anlamanın tek yolu.

"Tüm oyuncular, nasıl olsa yarattıkları atleti maksimum seviyeye çıkarmaya çalışıyorlar." dedi Jones ve ekledi: "Bu yüzden şunu diyebiliyorlar: 'Selam, ben 95'lik yeteneğe sahibim. O yüzden iyiyim.' Buradaki ayrımı yapmak istiyorsanız ve diğer oyunculara karşı oynadığında gerçekten ne yaptığını bilen oyuncuları ortaya çıkarmak istiyorsanız, yapmamız gereken buydu."

NBA 2K17'de geçirdiğim zamanda, kendi kasabam olan New York Knicks'i seçtim ve Warriors'a karşı oynadım. Belki Jones bana yağ çekmiş olabilir fakat Curry'e verdiğim bir 3'lük sonrasında, Curry'i çok boş bıraktığım konusuna dikkat çekti ve ben de arkasından Curry'e karşı daha sıkı oynayıp ona şut atabilecek şansı vermedikten sonra oynadığım defansın kalitesini oldukça övdü. Jones oynadığım defans oyunuyla, NBA 2K17'nin demosunu oynayan diğer oyuncuların oynadığı defans oyununu karşılaştırdı ve bir kaç oyuncunun Curry'e, 5 dakikalık çeyrekte en az 4 tane uzaktan şut verdiğini söyledi.

Gördüğü cansız defanslar Jones'u düşünmeye itti ve "İnsanlar Curry'e sıkı savunma yapmazlarsa Curry'nin şut çekeceğini ne zaman anlayacaklar? Çünkü Curry'nin gerçek hayatta yaptığı bu." dedi

Eğer Cleveland Cavaliers da bunu yapabilirse, sizin için de henüz umut var demektir. 














Samit Sarkar
22/08/2016
www.polygon.com


KAYNAK: www.polygon.com

1 yorum:

  1. Casinos Near Fort Lauderdale | GoDaddy
    Casinos Near 3 3 토토 Fort Lauderdale in Fort Lauderdale. This 배당흐름 page may contain 다 파벳 먹튀 affiliate links. You may earn commissions from affiliate links 꽁머니 if 골인벳 a site does not offer

    YanıtlaSil